Турківська районна рада
Турківський район, Львівська область

ЗВІТ ПРО РОБОТУ ТУРКІВСЬКОЇ РАЙОННОЇ РАДИ

Переглядів: 1062

Відповідно до статті 55 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» інформую депутатів та виборців про результати своєї роботи та діяльність районної ради сьомого скликання у 2018 році.  

Звітую з розумінням того, що результати діяльності голови районної ради визначаються ефективністю роботи колективу представницького органу в цілому і кожного депутата зокрема. Саме від цього залежать результати наших спільних зусиль та оцінка їх виборцями.

Фактично, це своєрідне підбиття підсумків колективної роботи – кожного депутата, постійних комісій районної ради, виконавчого апарату за минулий рік та окреслення планів на наступний період діяльності ради.

Сьогодні, разом з вами, хотів би проаналізувати, що вдалося зробити у звітному періоді позитивного і над вирішенням яких проблем необхідно працювати надалі, які корективи до наших планів необхідно внести.

Коротко характеризуючи роботу районної ради, хочу зазначити, що вищий представницький орган  району працював стабільно і послідовно, забезпечуючи розвиток району за пріоритетними напрямками, вирішуючи поточні питання життя громадян і місцевих громад. Разом із вами ми прагнули організувати її так, щоб рада якомога повніше та ефективніше виконувала свої обов’язки, передбачені чинним законодавством, і головне – компетентно приймала відповідні рішення. У своїй роботі я завжди прагнув до порозуміння та спільного вирішення актуальних питань.

Нагадаю, що до районної ради сьомого скликання обрано 34 депутати. Це представники семи політичних партій: ПП «Громадянська позиція», партія «Блок Петра Порошенка «Солідарність», ВО «Батьківщина», політична партія «Українське об’єднання патріотів - УКРОП», ПП «Самопоміч», ВО «Свобода», ПП « Воля-Рух нових сил».   

Відповідно до статті 57 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» районною радою утворено дорадчий орган – Президію. Президію районної ради очолює голова районної ради. Протягом звітного періоду проведено 11 засідань. Президією розглядалося ряд питань, які були запропоновані постійними комісіями, депутатами районної ради, питання, що потребували термінового розгляду, а також надання матеріальної допомоги соціально-незахищеним категоріям громадян.

Пропозиції та зауваження, висловлені депутатами районної ради на засіданнях президії районної ради, що стосуються питань порядку денного сесій, ретельно розглядалися і виносились на розгляд сесій.

Районна рада працює згідно з планом роботи, у межах Конституції України, чітко дотримуючись повноважень та норм, що передбачені діючим законодавством і Регламентом районної ради та проводить свою роботу сесійно.

Упродовж звітного періоду проведено 8 сесій районної ради, 9 пленарних засідань: 4 чергових та 4 позачергові, на яких розглянуто 183 питання. Переважна більшість питань стосувалася бюджету, забезпечення соціально-економічного та культурного розвитку району.

Прийнято:

36 - рішень з питань бюджету (затвердження, виконання, внесення змін до районного бюджету, розподіл субвенції);

19 – з питань охорони  здоров’я та соціального захисту населення;

15 – направлені на вирішення питань розвитку освіти та культури;

10 – з питань управління об’єктами районної комунальної власності;

7 - регулювання земельних відносин;

Виконавчим апаратом районної ради постійно здійснюється аналіз виконання запитів, а про результати розгляду кожного запиту озвучувалось на сесії районної ради.

За звітний період розглянуто 17 депутатських запитів, а саме: 3 запити від М.Хорта, по 2 запити від М.Повханича та М.Іваніка, по – одному запиту від А.Перога, Р.Богайчика, О.Галишин, В.Костишака, М.Павлик, Т.Мальця, М.Лила, М.Калинич, С.Залуги та І.Маркіна. На всі запити отримали відповідь та, на жаль, тільки три депутатські запити  отримали бажаний результат. Багато запитів стосувалися пасажирських перевезень. Хотілось би, щоб наші звернення були враховані при затвердженні нового графіку руху автобусних маршрутів.

Хочу зазначити, що у 2018 році радою були прийняті важливі рішення про створення комунальних закладів, а саме:

  • Комунального некомерційного підприємства «Турківський районний центр первинної медико-санітарної допомоги» та погоджено кандидатуру керівника;
  • Комунального некомерційного підприємства «Боринська районна лікарня»;
  • Турківської амбулаторії загальної практики сімейної медицини м.Турка на базі поліклінічного відділення Турківської КЦРЛ;
  • Боринської амбулаторії загальної практики сімейної медицини;
  • Комунальної установи «Інклюзивно–ресурсний центр» та погоджено кандидатуру керівника.

Також реорганізували комунальний заклад «Турківська загально-освітня школа–інтернат І-ІІ ступенів Турківської районної ради Львівської області» шляхом перетворення в Турківську гімназію №1 імені Олександра Ільницького.

Відповідно до Закону України «Про реформування державних комунальних друкованих засобів масової інформації» районна рада вийшла із числа засновників районної газети «Бойківщина». Кінцевим результатом реформування є створення ПП «Редакція газети «Бойківщина» - із збереженням назви, цільового призначення, мови видання, в складі засновників якого відсутні державні органи.

З метою вирішення проблемних питань району, за ініціативи депутатів, районною радою підготовлено та схвалено 15 звернень до Верховної Ради України, Президента України, Кабінету Міністрів України, Народного депутата України, обласних організацій, зокрема:

  • Звернення до Президента України, Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України та Генерального прокурора України щодо розгону наметового містечка під Верховною Радою України 3 березня 2018 року (надійшло 9 відповідей з різних інстанцій, у кінцевій відповіді зазначено, що відкрито кримінальне провадження за статтею 171 (перешкоджання законній професійній діяльності журналістів) та частиною другою статті 365 (перевищення влади або службових повноважень працівником правоохоронного органу, досудове розслідування триває)
  • Звернення до Прем’єр–міністра України, голови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики та комунальних послуг щодо скасування плати за підключення до електромереж і зниження тарифу на електроенергію (З національної комісії, що здійснює регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг повідомили, що відповідь з даного питання вони надали в 2017 році. На жаль, в 2017 році конкретної відповіді не було).
  • Звернення до Верховної Ради України та Кабінету Міністрів України щодо перерахування пенсій ветеранам і пенсіонерам військової служби та органів внутрішніх справ (відповіді отримано, частково задовільнили вимогу).
  • Звернення до Народного депутата України, голови Львівської обласної ради, голови Львівської обласної державної адміністрації щодо завершення будівництва школи в селі Нижня Яблунька ( У відповіді від Народного депутата зазначено, що Міністерство освіти і науки не може надати фінансову допомогу на зазначену мету, а Львівська ОДА рекомендує вишукати кошти в районному бюджеті).
  • Звернення до Львівського міського голови щодо відновлення кінцевої автобусної зупинки на площі Двірцева у місті Львові (Управління транспорту Львівської міської ради повідомило, що організація та діяльність приміських автобусних маршрутів, здійснюється департаментом дорожнього господарства, транспорту та зв’язку Львівської ОДА, а також вказано, що у місті Львові є діюча автостанція, де організовано безперебійне і зручне добирання пасажирів до приміського та залізничного вокзалів).
  • Звернення до Кабінету Міністрів України, Верховної Ради України, Української асоціації районних та обласних рад щодо нормативного регулювання пільгових категорій населення (Надійшли відповіді з Міністерства фінансів України та Мінсоцполітики де зазначено, щоб фінансування на пільговий переїзд здійснювати за рахунок коштів місцевого бюджету).
  • Звернення Верховної Ради України щодо ухвалення антиолігархічного пакету докорінних перетворень (відповіді не отримано)
  • Звернення до Львівської обласної адміністрації щодо встановлення мораторію на публічне використання російськомовного культурного продукту на території Львівської області (відповіді не отримано).
  • Звернення до Верховної Ради України та Президента України щодо ухвалення нового Виборчого кодексу (відповіді не отримано) .
  • Звернення до Вселенського Патріарха Варфоломія щодо надання Томосу про автокефалію Православної Церкви в Україні (відповіді не отримано).
  • Звернення до Кабінету Міністрів України, Верховної Ради України, Народного депутата України А.Лопушанського щодо впровадження реформ в галузях освіти та медицини (Комітет з питань науки і освіти повідомив, що дане звернення надіслано Віце-прем’єр-міністру України Кириленку В.А.).
  • Звернення до Верховної Ради України, Народного депутата України А.Лопушанського  про відміну поправки щодо земельного податку на всі лісові землі, яка передбачена Законом України від 10.07.2018 року № 2497-VІІІ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законів України щодо стимулювання утворення та діяльності сімейних фермерських господарств» (відповіді не отримано).
  • Звернення до Кабінету Міністрів України щодо недопущення підняття ціни на газ для населення (у відповіді зазначено, що з 1.11.2018 року Урядом України прийняте рішення про поетапне підвищення ціни на природній газ).
  • Звернення до голови Львівської обласної ради про заборону вирубки ялиці білої на новорічні ялинки (відповіді не отримано).
  • Звернення до голови Львівської обласної ради, голови Львівської обласної державної адміністрації та депутата Львівської обласної ради М.Дзюдзя щодо сприяння у наданні коштів для продовження будівництва культурно-медичного центру в селі Розлуч (у відповіді від Львівської ОДА зазначено, що даний проект визначено як пріоритетний).          

Звичайно, відповіді на звернення далеко не в усьому влаштовують депутатів, та й загалом турківську громаду, але вони є, і, можливо, коли відбудеться децентралізація влади в Україні, з порушених питань будуть прийняті конкретні рішення на користь місцевих громад. А поки що вони створюють для цього підґрунтя й нагадують про існуючі проблеми.

Більше того, доводить прислів’я народної мудрості – де стукають, там відчиняють.

Вважаю, що маємо позитивні напрацювання в організаційному забезпеченні сесій ради. Депутати мають можливість отримати необхідні матеріали в повному обсязі. Проекти рішень завчасно, відповідно до норм Закону України «Про доступ до публічної інформації», розміщуються на офіційному сайті районної ради за 20 робочих днів до початку сесії. А згідно внесених змін до статті 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», результати поіменного голосування оприлюднювалися на сайті районної ради в день проведення сесії. 

І, взагалі, всі питання діяльності районної ради, рішення та протоколи сесій, розпорядження, протоколи голосувань депутатів районної ради оприлюднюються на офіційному сайті районної ради. Відвідувачі сайту ради мають змогу заздалегідь знайомитися із питаннями, що плануються для розгляду на черговій сесії, користуватися електронними варіантами проектів рішень та рішень, прийнятих на пленарних засіданнях ради, знайомитися з інформацією про поточну діяльність районної ради.

Проекти рішень, довідкові матеріали на пленарні засідання готувалися працівниками виконавчого апарату районної ради, структурними підрозділами райдержадміністрації.    

На адресу районної ради протягом 2018 року надійшли 12 запитів на інформацію від юридичних та фізичних осіб, на які відповідно до статті 20 Закону України «Про доступ до публічної інформації» надано відповідь.

Хочу зазначити, що всі сесійні засідання проходили організовано, відкрито і гласно, із залученням відповідних фахівців, за участю представників засобів масової інформації. Цьому сприяє робота постійних комісій, які попередньо детально вивчають всі питання, передбачені для розгляду на сесіях. Нагадую, в районній раді діє шість постійних депутатських комісій. У звітному періоді постійні комісії районної ради попередньо розглядали всі проекти рішень з питань, які вносились на розгляд пленарних засідань та інші з власної ініціативи.

Найбільше питань розглянуто комісією з питань бюджету, фінансів, інвестицій та соціально-економічного розвитку району, яка провела 8 засідань та розглянула 72 питання, комісія з гуманітарних питань, питань молоді, засобів масової інформації та соціального захисту населення провела 4 засідання де розглянула 34 питання, 4 засідання провела комісія з охорони навколишнього середовища, розвитку лісового господарства, земельних відносин та питань управління об’єктами спільної власності територіальних громад району і розглянула  46 питань, стільки ж засідань і питань розглянула комісія з питань законності, правопорядку, депутатської діяльності та етики, місцевого самоврядування та адміністративно – територіального устрою ( ці дві комісії практикують спільне засідання), комісія з питань міжрегіональних відносин, прикордонного співробітництва та розвитку туризму провела 3 засідання та розглянула 6 питань  і комісія з питань промисловості, транспорту, доріг та будівництва, підприємницької діяльності провела 5 засідань на яких розглянула 21 питання.

Слід визнати, що порушень вимог Регламенту у частині роботи постійних комісій районної ради не було. Заплановані засідання комісій проходили вчасно, питання, які виносились на пленарні засідання сесій районної ради, попередньо розглядались і мали відповідний висновок комісії. Водночас зауважу, відповідальним за організацію роботи комісії є голова комісії. Аналіз роботи постійних комісій показав, що окремим депутатам потрібно більш відповідально в подальшому ставитися до своїх депутатських обов’язків. Тому окремим керівникам постійних комісій необхідно активізувати діяльність депутатів в частині участі їх в роботі засідань комісій. Адже, саме на засіданнях постійних комісій детально вивчаються, обговорюються запропоновані питання. Тут ви можете внести суттєві пропозиції.

Я щиро сподіваюся, що названі рекомендації будуть враховані керівниками постійних комісій у наступному році.

Налагоджено систематичний контроль за станом виконання ухвалених рішень. Всі рішення сесії 2018 року були ретельно проаналізовані, і апаратом районної ради, і в комісіях. Пізніше питання «Про хід виконання рішень районної ради VII скликання за 2018 рік» слухалося на засіданні ХХVІ сесії районної ради VII скликання 20 грудня 2018 року та прийнято відповідне рішення № 549 ( про причини невиконання рішеннь будуть заслуховуватися на засіданнях комісій).

Одним із напрямів роботи районної ради є затвердження районного бюджету та контроль за його виконанням.

Впродовж багатьох років так складаються обставини, що одним із пріоритетних завдань є питання вчасного забезпечення працівників бюджетних установ заробітною платою та соціальних гарантій населення району.

Протягом 2018 року до загального фонду районного бюджету надійшло доходів в сумі 539,4 млн. грн. при уточнених планових бюджетних призначеннях в сумі 541.4 млн. грн., що становить 99,6 відсотки: в т.ч. офіційних трансфертів з державного та обласного бюджетів в сумі 495.9 млн. грн., що становить 99,4 відсотки до уточнених планових бюджетних призначень; податків, зборів і неподаткових платежів в сумі 43.5 млн. грн. при уточнених планових бюджетних призначеннях в сумі 42.5 млн. грн., що становить 102,5 відсотки.

Протягом 2018 року проведено уточнення планових показників на суму 11.4 млн. грн., в т.ч. офіційних трансфертів з державного та обласного бюджетів – 10.5 млн. грн. та податків, зборів і неподаткових платежів – 976,9 тис. грн.

В порівняні з відповідним періодом минулого року надходження податків, зборів і неподаткових платежів збільшились на 8.3 млн. грн., або на 23,6 відсотки.

До спеціального фонду районного бюджету за 2018 рік надійшло доходів у сумі 10.5 млн. грн., що становить 64,4 відсотки до уточнених річних  планових завдань – 16.3 млн. грн.: в т.ч. офіційних трансфертів з державного та обласного бюджетів в сумі 7.6 млн. грн., що становить 53,1 відсотки до уточнених планових бюджетних призначень; податків, зборів і неподаткових платежів в сумі 2.9 млн. грн. при уточнених планових бюджетних призначеннях в сумі 2.0 млн. грн., що становить 143,9 відсотки.

Бюджет на 2018 рік був прийнятий із забезпеченням фонду оплати праці на 11 місяців, однак в результаті проведених ряду заходів на протязі 2018 року був ліквідований  дефіцит по заробітній платі 34,5 млн. грн. за рахунок залучення залишків бюджетних коштів, перевиконання дохідної частини та залучення субвенцій та додаткової дотації з обласного бюджету.

Завдяки проведених вищевказаних заходів всі працівники бюджетних установ району, які фінансуються з місцевого бюджету отримали заробітну плату за 2018 рік.

Оскільки наш район дотаційний, пошук альтернативних джерел фінансування, а саме залучення інвестицій та використання коштів організацій-партнерів, дозволить зменшити навантаження на районний бюджет. Тому значну частину своєї роботи районна рада приділяє активізації громад району для участі в міжнародних та обласних конкурсах для вирішення проблемних питань населених пунктів.

В нас добре налагоджена співпраця з Республікою Польща. Вважаю, важливим є підписання мною угоди по співфінансуванню проекту «Транскордонне партнерство – це можливість для регіонального розвитку» в Устриках Дольних (Республіка Польща).

Програмою транскордонного співробітництва Польща – Білорусь – Україна 2014-2020  буде залучено 99 999.0 євро з гранту ЄС і 11 111.00 євро з обласної ради. Основним завданням проекту є збільшення доступності прикордонних районів Бещадського повіту та Турківського району шляхом покращення комунікаційних можливостей обох регіонів. Очікується, що в результаті проекту стане можливим розвиток туризму в сьогодні недоступних районах, що сприятиме зміцненню регіональної економіки, розвитку малих та середніх підприємств та поліпшенню життєвих умов населення.

Результатом даного проекту стане покращення якості транспортної інфраструктури – створення техніко-економічних обґрунтувань для інвестицій в Турківському районі, модернізації доріг та покращення комунікаційних можливостей у прикордонному регіоні.    

30 відсотків від загальної суми проекту повинно надійти нам вже в лютому 2019 року  і реалізація їх запланована на 2019 рік.

Також був запрошений на конференцію відкриття проекту «Доступне українсько-польське прикордоння: спільні дії щодо модернізації дорожньої інфраструктури».

Районна рада має добру співпрацю з усіма місцевими громадами. Ми активно працюємо в питаннях реалізації мікропроектів обласної ради, і результат від цього є. За кількістю поданих проектів на обласний конкурс проектів розвитку територіальних громад у 2018 році, ми не були останні в області. Подавши проекти, ми мали надію, що наші  проекти виявляться якісними та багато з них стануть переможцями обласного конкурсу. За результатами конкурсу з 40 поданих проектів 17 проектів стали переможцями, а саме: 

-“Капітальний ремонт (заміна вікон та дверей) в Головській ЗОШ –I-IIст с Головське Турківського району, Львівської області» -131.5 тис грн.ГО “Агенція регіонального розвитку Турківщини”.

-«Капітальний ремонт Народного дому с Закіпці Турківського району Львівської області»-273.0 тис грн. Ініціативна група мешканців села Закіпці.

-«Капітальний ремонт Присліпського НВК Турківського району Львівської області – 186,3 тис грн.ГО “Агенція регіонального розвитку Турківщини”.

-«Капітальний ремонт освітлення (з використанням енергозберігаючих ламп) вул. Центральна с Вовче Турківського району Львівської області» -300,0 тис грн. ГО “Агенція місцевого розвитку села Вовче”.

-«Реконструкція контори під Народний дім в с.Присліп Турківського району Львівської області» – 300,0 тис грн. Ініціативна група мешканців села Присліп.

-«Капітальний ремонт даху та фасаду будівлі Турківської центральної районної бібліотеки для дітей» -399,8 тис грн. Турківська міська рада.

-«Будівництво вуличного освітлення по вул Зарічна в місті Турка» -266,8 тис грн. Турківська міська рада.

-«Капітальний ремонт покрівлі НВК с Явора Турківського району Львівської області» -268,1 тис грн. ГО “Агенція місцевого розвитку села Явора”.

-«Капітальний ремонт (заміна віконних та дверних блоків) у приміщенні вул. Центральна 50, с. Закіпці, р-н Турківський для cтворення реабілітаційно-методичного центру -300,0 тис грн. Ініціативна група мешканців села Закіпці.

-“Капітальний ремонт приміщення Народного дому смт Бориня, Турківського району, Львівської області» -100,0 тис грн. ГО “Агенція регіонального розвитку Турківщини”.

-“Реконструкція Народного дому «Просвіта» №2 в селі Либохора Турківського району Львівської області” -296,1 тис грн. Ініціативна група мешканців села Либохора.

-“Реконструкція Народного дому села Верхнє Гусне Турківського району Львівської області». -263,2 тис грн. ГО “Агенція місцевого розвитку сіл Нижнє Гусне та Верхнє Гусне”.

-“Капітальний ремонт приміщення Народного дому села Сянки Турківського району Львівської області” -299,6 тис грн. Ініціативна група мешканців села Сянки.

-“Придбання апарату ударно-хвильової терапії для Боринської комунальної міської лікарні Турківського району Львівської області” -400,000 тис грн. ГО МО “НОРМА”.

-“Капітальний ремонт вуличного освітлення (з використанням енергозберігаючих ламп) с.Н.Гусне Турківського району Львівської області»-299,2 тис грн.ГО “Агенція місцевого розвитку сіл Верхнє Гусне та Нижнє Гусне”.

-“Капітальний ремонт Народного дому села Кривка Турківського району Львівської області» – 100,0 тис грн. Ініціативна група мешканців села Кривка.

-“Капітальний ремонт системи опалення Ясеницького навчально-виховного комплексу «Загальноосвітній навчальний заклад І-ІІІ ступенів дошкільний навчальний заклад» Турківської районної ради Львівської області-123,4 тис грн. ГО”Місцева громада за відродження”.

Турківська районна рада зверталася до голови Львівської обласної ради з клопотанням про виділення коштів на реконструкцію лікарської амбулаторії в селі Лімна. Наше прохання було почуте і для завершення робіт погодились виділити  650.0 тис.гривень у 2019 році.

Звичайно, хотілося б зробити значно більше, але через обмежений фінансовий ресурс вдається це не завжди. Аналізуючи в цьому контексті поточний рік, варто відзначити успішне завершення  16 мікропроектів, на які, окрім внеску громад, коштів місцевої ради, співфінансування давала й районна рада. На жаль один проект, що реалізовувався Турківською міською радою по освітленню вулиці Зарічна не був завершений, а обласні кошти  було  повернуто в  обласний бюджет. Наочним прикладом доброї і потрібної справи є недавнє відкриття Народного дому в с.Карпатське, який збудований завдяки участі в проекті.

Вартість реалізованих проектів 3 079.7 тис. грн. З районного бюджету виділено 1 350. 5 тис.грн. Нам вдалося за рахунок реалізації проектів залучити 1 881.3 тис. грн. коштів з обласного бюджету.  

У квітні 2018 року був оголошений конкурс ініціатив карпатських громад. Турківська районна рада подала на розгляд конкурсу два проекти. Переможцем конкурсу став проект «Популяризація еко-культурних заходів в басейні витоку річки Дністер». В результаті проекту нам вдалося виготовити три альтанки для встановлення в урочищі «Старе поле», що знаходиться за межами села Вовче.

Як позитив, хочу відзначити те, що органи місцевого самоврядування, які долучаються до реалізації мікропроектів співфінансуванням, належно контролюють хід робіт.

Сільським громадам варто активніше долучатися до участі у написанні проектів, навіть і фінансово незначних на перший погляд. Адже з чогось потрібно починати. Тому, що обласний конкурс проектів місцевого розвитку – це такий собі «старт» для тих людей, громадських організацій, керівників установ, які хочуть щось зробити для свого села, міста та району.

У 2018 році затверджено 28 районних галузевих програм, які було профінансовано на суму 1 800.0 тис. гривень. 

У рамках Програми «Розвитку комунальних доріг Турківського району» на ремонт комунальних доріг було виділено 375.0 тис.грн. для 16 сільських рад. Звичайно, це дуже малі кошти, але місцеві ради мали змогу очистити придорожні канави, поправити зсуви та засипати ями на окремих ділянках комунальних доріг.

Прийняті програми перш за все дають можливість передбачити у місцевих бюджетах кошти на вирішення того чи іншого проблемного питання.

Разом з тим, я впевнений у тому, що депутати районної ради підтримували і надалі будуть підтримувати прийняття важливих для Турківщини рішень щодо фінансування галузевих програм, враховуватимуть ділові пропозиції представників структурних підрозділів райдержадміністрації та комунальних підприємств. Але, як на мене, ми б могли акумулювати кошти на більш важливі програми, на розвиток, а не на утримання установ.  

Безперечно, основною є Програма економічного та соціального розвитку Турківського району на 2018 рік. Ця програма включає і об’єднує в комплексі цільові програми всіх інших сфер діяльності.

Важливими є обласні програми в частині використання субвенцій на території району за рахунок яких в районі відкрили майданчик зі штучним покриттям в селі Завадівка (співфінансування з районного бюджету 207.0 тис.грн), майданчики з тренажорним обладнанням в м.Турка (співфінансування 20.0 тис.грн.) та селах Ільник (співфінансування 10.0 тис.грн,) і Нижня Яблунька (20.0 тис.грн.), реконструкція вуличного освітлення в с.В.Гусне (співфінансування 58 тис.грн.) та с.В.Висоцьке (співфінансування 60.3 тис. грн.), а також будівництво підвідного розподільчого газопроводу середнього тиску від м.Турка до села Вовче (співфінансування 121. 2 грн). Всього з районного бюджету було виділено 496. 6 тис. грн., додатково залучено з обласного бюджету 2 830. 1 тис. гривень.

Як я уже сказав, районна рада намагалася (і в переважній більшості випадків нам це вдавалося) побудувати конструктивний діалог між органами влади та населенням. Незважаючи на те, що районна рада і райдержадміністрація – це різні гілки влади, для жителів – влада єдина і зусилля її спрямовані на конструктивну результативну співпрацю задля сталого розвитку територіальних громад та задоволення потреб громадян.

Співпраця з райдержадміністрацією здійснюється, в основному, через делеговані повноваження районної ради районній державній адміністрації. 

Більшість рішень, прийняті радою за звітний період, власне відображають роботу райдержадміністрації по виконанню делегованих повноважень.

Як голова районної ради, я беру участь у засіданнях колегії райдержадміністрації, нарадах з керівниками підприємств, організацій, установ, на яких вирішуються питання роботи господарського комплексу району та соціальної сфери. Відповідно, голова райдержадміністрації, його заступники, начальники управлінь, відділів постійно беруть участь в роботі сесій районної ради, постійних комісій, нарадах із сільськими, селищним та міським головами.

Я розумію, що для вирішення поставлених перед собою завдань мало займатися тільки основною діяльністю ради. У нас налагоджено співпрацю з Львівською обласною Асоціацією місцевих рад «Рада Львівщини», результатом якої є можливість керівників місцевих рад брати участь в нарадах, семінар-навчаннях, які проводить Асоціація з актуальних питань діяльності місцевого самоврядування.  

Посадовим особам органів місцевого самоврядування району постійно пропонуються короткострокові навчання у Львівському регіональному інституті державного управління Національної академії державного управління при Президентові України підвищення кваліфікації працівників органів місцевого самоврядування. До речі, такі семінари з головами та секретарями місцевих рад проводить і районна рада. В 2018 році відбулося 6 семінарів на яких було порушено 39 питань, які в повній мірі відображали актуальний спектр проблем, що зустрічаються у повсякденному житті кожної громади.

Щоб навчання були змістовними, корисними та цікавими, ми запрошували до їхньої участі фахівців як районного, так і обласного рівнів.

Продовжуємо працювати над «Стратегією розвитку гірських територій». З метою вивчення та використання практичного досвіду Австрії щодо формування політики розвитку гірських територій, а також законодавчого регулювання питань державної підтримки громадян, що проживають в гірських регіонах я брав участь в круглому столі за участі експертів з розвитку гірських територій Австрії та Європейського Союзу. Приорітетним завданням при обговоренні було питання актуальності та доцільності державної підтримки розвитку гірських територій для України.

Не менш важливою та цікавою була інформаційна сесія «Нові конкурсні та проектні можливості для громад Львівщини», яку проводила Асоціація органів місцевого самоврядування « Єврорегіон Карпати – Україна» спільно з Львівською обласною радою. Мета заходу – це пошук альтернативних джерел фінансування, а саме залучення та використання коштів організацій – партнерів, що дозволяє зменшити навантаження на місцеві бюджети, в тому числі районний.

Про можливості розвитку гірських територій в умовах реформи децентралізації обговорювалось на Карпатському Форумі регіонального розвитку, який відбувся в місці Яремче Івано-Франківської області, за участі Президента України П.Порошенка, Прем’єр-міністра України В.Гройсмана, Голови Верховної Ради А.Парубія, Міністра освіти і науки України Л.Гриневич, заступника Міністра охорони здоров’я П.Ковтонюка та інші. Надіюсь, що  проблеми гірських районів були почуті центральною владою і взяті до уваги.

Також важливими були Форуми місцевого розвитку у місті Трускавці та в Ужгородському районі Закарпатської області. Адже при таких зустрічах ми маємо можливість висловити свої проблеми і звернутися з пропозиціями до Президента України, Верховної Ради України та Кабінету Міністрів України.

Подібних зустрічей щодо посилення державних гарантій для гірських населених пунктів в 2018 році, вважаю, було достатньо. Важливо, щоб нас почула центральна влада.

Ефективність діяльності районної ради залежить від злагодженості та професійності роботи її виконавчого апарату.  

Працівники апарату ради надають практичну і методичну допомогу місцевим радам у забезпеченні здійснення ними повноважень з питань застосування законодавства при вирішенні проблемних питань у їх діяльності.

Відповідальні працівники апарату закріплені за постійними комісіями, сільськими, селищною та міською радами. 

Працівниками апарату забезпечується підготовка та проведення сесій районної ради, засідань постійних комісій, президії районної ради.

Відповідно до Закону України «Про запобігання корупції» та інших антикорупційних нормативно-правових актів, з метою реалізації державної політики у сфері боротьби з корупцією у виконавчому апараті районної ради проведена робота по електронному декларуванню доходів та фінансових зобов’язань посадових осіб місцевого самоврядування, а також надана практична допомога по заповненню декларацій депутатам районної ради, що зверталися. Хочеться вірити, що депутатський корпус стовідсотково справиться з цим завданням і у 2019 році.

У 2018 році Турківська районна рада брала участь у двох судових справах. Виступала відповідачем в адміністративній справі за позовом в.о. керівника Самбірської місцевої прокуратури Львівської області про визнання протиправною бездіяльностю та зобов’язання вчинити дії (стосовно фінансування протипожежних заходів у школах Турківського району). Львівський окружний адміністративний суд позовні вимоги прокуратури задовольнив у повному обсязі. Вважаючи рішення суду по даній справі необ’єктивним та необґрунтованим, ухваленим з порушенням норм матеріального та процесуального права Турківська районна рада оскаржила дане рішення суду в апеляційному порядку. В результаті апеляційну скаргу Турківської районної ради задовольнили.

По другій справі Турківська районна рада у відповідь на протиправні дії Турківської РДА щодо проведення конкурсу на заміщення вакантної посади головного лікаря Турківської КЦРЛ була змушена направити до Львівського окружного адміністративного суду позов про визнання протиправними дії Турківської РДА, скасування рішення конкурсної комісії. В результаті розгляду справи, суд позов Турківської районної ради задовільнив повністю, визнав протиправними дії Турківської РДА щодо проведення конкурсу на заміщення вакантної посади головного лікаря Турківської КЦРЛ, скасував рішення конкурсної комісії щодо визначення переможця конкурсу на зайняття вакантної посади головного лікаря Турківської КЦРЛ.

На постійному контролі перебуває належне виконання Закону України “Про звернення громадян”, що запобігає виникненню підстав для повторних звернень та звернень до органів вищого рівня.

Відповідно до Закону України «Про звернення громадян» мною проводився прийом громадян не лише у чітко визначені дні згідно з графіком, але й при необхідності щоденно.

За 2018 рік до Турківської районної ради надійшло 1282 звернення громадян, з них -711 письмових, 552 усних. Усі вони розглянуті згідно з чинним законодавством: вирішено позитивно – 980, а на всі інші дано роз’яснення. За соціальним статусом серед авторів звернень: дітей війни - 49; інвалідів — 180; багатодітних сімей — 22, пенсіонерів – 300, безробітних – 192. Тобто, до районної ради звертаються найменш соціально захищені верстви населення.

Окремо хочу виділити питання щодо звернень громадян, які стосувалися допомоги важкохворим жителям нашого району, що знаходяться в особливо скрутному матеріальному становищі. Шановні депутати, дякуючи вашій підтримці вдалося частково вирішити ці соціально-значимі питання та надати адресну грошову допомогу.   

На Програму виплати адресної допомоги малозабезпеченим громадянам, учасникам АТО та ООС і їх сім’ям на 2018 рік було виділено 697.0 тисяч гривень З них 204.0 тисячі гривень становив депутатський фонд і 493.0 тисячі гривень – фонд голови районної ради.

Всі кошти ми використали. Одержали матеріальну допомогу 638 мешканців району з них 27 учасників АТО, 13 осіб по 2.0 тисячі гривень, які уклали контракт для проходження строкової військової служби, 5 осіб – по 7.0 тисяч гривень для встановлення пам’ятних знаків померлим учасникам АТО і 2 особи по 10.0 тисяч гривень для поховання учасників АТО.

До речі, не зраджуючи своїм традиціям, в серпні 2018 року Львівська обласна рада та Обласна Асоціація місцевих рад «Рада Львівщини» втретє організували поїздку в зону АТО. Цього року ми їздили в Попаснянський район Луганської області. Завдяки нам було облаштовано дитячий майданчик в безпосередній близькості до колишнього блок- посту в м. Попасне. А також, разом з Попаснянською РДА та Попаснянською міською радою нам вдалося відкрити пам’ятний знак «Козацький хрест», присвячений воїнам, які загинули під час виконання своїх службових обов’язків у Попаснянському районі.

Відверто скажу, що з моєї ініціативи та підтримки працівників районної ради і учасників АТО району, нам вдалося відкрити пам’ятник  учасникам АТО в місці Турка.

Користуючись нагодою, я щиро дякую від депутатського корпусу районної ради жителям району за матеріальну та моральну підтримку наших захисників, а на особливі слова вдячності заслуговують люди, які за власної ініціативи проводять збір та доставку всього необхідного на передову.

З оренди майна за 2018 рік поступило 60 403.5 гривень на спецфонд районної ради.

Ефективне управління комунальним майном, а це мережа закладів освіти, охорони здоров’я, культури, є суттєвим джерелом наповнення районного бюджету і засобом реалізації соціально-економічної політики в районі.

Як ви бачите, при ефективному управлінні, майно приносить прибутки районному бюджету. Основне в даному питанні – дотримуватись вимог законодавства.

Доброю традицією в районі стало проведення загальнодержавних та професійних свят. З метою відзначення жителів району грамотами районної ради під час цих заходів видано 4 розпорядження та нагороджено 41 особу. (Хочу сказати, що я стараюся особисто долучатися до проведення загально-державних свят як і з організаційних питань так і з фінансової сторони).

Які ж плани на 2019 рік? Основним завданням на перспективу є:

  • наповнення місцевих бюджетів усіх рівнів;
  • ремонт доріг, впровадження енергозберігаючих заходів;
  • розвиток туризму в регіоні;
  • пошук альтернативних джерел фінансування, а саме залучення та використання коштів організацій – партнерів;
  • активізація територіальних громад району для участі в обласних конкурсах для вирішення проблемних питань населених пунктів. 

Наше з вами завдання зробити все щоб спрямувати роботу на суттєве поліпшення соціального захисту наших громадян, зміцнити добробут та благополуччя людей. Бо місцевому самоврядуванню тут відводиться надзвичайно важлива роль.

Значну увагу, вкотре, варто приділити питанню об’єднання територіальних громад. Хочу зауважити, що у нашому районі немає жодної ОТГ. ОТГ – це не мета, а спосіб її досягнення. Спроможних громад у нас, практично, нема, а в об’єднанні неспроможних громад  перспективи я не бачу. Як на мене, було б добре створити одну територіальну громаду. Таким чином ми збережемо такий собі статус «гірський», щоправда, без двовладдя – районної ради та адміністрації.    

Підсумовуючи, зазначу, що районна рада впродовж звітного періоду працювала активно, системно, у повному обсязі забезпечуючи виконання прийнятих рішень. Та узагальнюючи зроблене за звітний період, хочу зауважити, що є і недопрацювання, не все заплановане вдалося реалізувати. Користуючись нагодою хочу подякувати народному депутату України, депутатам обласної ради, моїм колегам – депутатам районної ради, головам місцевих рад, працівникам райдержадміністрації, територіальних підрозділів центральних органів виконавчої влади, керівникам установ і організацій, працівникам виконавчого апарату за співпрацю, порозуміння, активну підтримку спільних ініціатив та конструктивні поради. Але найбільшу вдячність висловлюю громаді Турківщини - за довіру, розуміння спільних проблем, підтримку всіх наших починань.

Районна рада завжди відкрита для спілкування, дискусій, об’єктивних зауважень і ділових пропозицій. Сподіваюсь, що, незважаючи на будь-які обставини і деякі політичні розбіжності, всі ми і надалі згуртовано та ефективно працюватимемо на благо рідного краю.

Ми маємо оправдати високу довіру наших працьовитих земляків, наших виборців.

 

Дякую за увагу!

 

   

 

« повернутися до списку новин