Турківська районна рада

Звіт голови районної ради про роботу ради у 2019 році

Переглядів: 4545

Звіт голови районної ради про роботу ради у 2019 році

Шановні депутати та запрошені !

      Завершився четвертий рік діяльності Турківської районної ради сьомого скликання. Відповідно до пункту 17 статті 55 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» та плану роботи районної ради на 2019 рік, дозвольте проінформувати вас про підсумки роботи районної ради за період з січня по грудень 2019 року.

      На початку хочу зазначити, що діяльність районної ради здійснювалась відповідно до Конституції України, законів України, Регламенту районної ради та рішень районної ради.

     Турківська районна рада, як колегіальний орган, представляє спільні інтереси територіальних громад сіл, селища та міста Турківського району. Тому, все, що зроблено за звітний період, є результатом колективної праці кожного депутата, постійних комісій, сесійної діяльності депутатських корпусів як районної так і міської, селищної та сільських рад, голів місцевих рад, роботи виконавчих апаратів районної та місцевих рад, співпраці з районною державною адміністрацією, керівниками підприємств та установ району, громадських організацій.

      Кількісний склад депутатського корпусу районної ради VІІ скликання налічує 34 депутати.

       Протягом минулого року сесії проходили відкрито і гласно, за участю представників районної державної адміністрації, голів місцевих рад, керівників правоохоронних органів,  підприємств та установ району, засобів масової інформації, членів громадських організацій та політичних партій.

      Із січня по грудень 2019 року проведено 9 сесій, з яких: 4 чергових і 5 позачергових.  Було прийнято 184 рішення, з них: 8 - соціально-економічного розвитку району, 54 - бюджетних, 15 – майнових, 24 – звернення,  8 – питань, що стосуються соціального захисту населення, 69 - з інших питань, в тому числі питання освіти, медицини, культури, а також 6 депутатських запитів  (М.Хорта, Р.Богайчика, М.Лабецького, М.Повханича та 2 запити С.Зубковича).

         Усі проекти рішень, що готуються до розгляду на сесіях районної ради, оприлюднюються на офіційному сайті Турківської районної ради, який постійно оновлюється, з дотриманням усіх вимог законодавства. Після прийняття на пленарних засіданнях ради та підписання головою ради, рішення також оприлюднюються  на сайті. Окрім того, у рубриці «Турківські новини» розміщуються оперативні інформаційні повідомлення про події в районі та районній раді, а також про заходи за участю керівництва, депутатів, постійних комісій районної ради.

Проведено 9 пленарних засідань сесій районної ради

Першочергова увага депутатів районної ради та моя, як голови районної ради, у звітний період була зосереджена на важливих для життєдіяльності регіону питаннях, захисті інтересів виборців, забезпеченні належного рівня функціонування об’єктів спільної власності територіальних громад району. Це установи охорони здоров’я, освіти, які належать до соціальної інфраструктури і мають безпосереднє відношення до надання послуг населенню.

Ми на порозі адміністративно - територіальної реформи,  тому перед нами стоїть завдання вибрати такий шлях розвитку району, щоб гірський потенціал скерувати в правильне русло і життя було комфортнішим. Я вважаю, що перспектива розвитку Турківщини є, і це – наша спільна відповідальність. Такий собі екзамен. Якщо здамо його бодай на задовільно, то наші нащадки згадають нас добрим словом, в іншому випадку – забудуть.

Я розумію, що для вирішення поставлених перед нами завдань мало займатися тільки основною діяльністю ради. Тому я завжди готовий почути і підтримати всіх тих, хто турбується про розвиток Турківщини. Так, маленькою, але важливою крупинкою в цьому контексті є освячення та відкриття рекреаційно-відпочинкової зони в підніжжі славетної гори Пікуй. З цією пропозицією до мене звернувся директор Турківського ДЛГП «Галсільліс» Богдан Петренко. Нам вдалося добитися включення даного об’єкту в обласну програму і успішно реалізувати її виконання. Так, швидкими темпами було споруджено дві красиві альтанки, лавочку, вбиральню, місце для сміття та розпалювання багаття, словом все, що потрібно для відпочинку туристів.

Також, за моїм сприянням, з обласного бюджету виділено 135,0 тис.гривень (40,0 тис.грн. - з районного бюджету) для внутрішніх робіт Боринського дошкільного навчального закладу та 700,0 тис. гривень для перекриття Верхньовисоцької лікарської амбулаторії і зроблено частину фасаду даної будівлі

Спільними зусиллями районної та місцевої влади, сільської громади та рятувальників ми відкрили в селі Лімна місцеву пожежну охорону. Це вже третя  пожежна охорона, враховуючи нещодавно створені в селах В. Висоцьке та Н.Яблунька

Тішить те, що нам вдалося цього року зробити добру справу для села Присліп, підвівши туди газ.

Районна рада долучилася фінансово та надала значну суму коштів для спорудження монумента Героям Небесної Сотні в м.Турка.

Також не забуваємо наших учасників ООС (АТО). Крім матеріальної допомоги, яка надавалася протягом року,  спільно з сільськими радами та  активістами неодноразово доставляли допомогу  українським захисникам на Схід України.

Вважаю, ми завжди відкриті до людей і не було жодного випадку, коли б  відмовили, або ж проігнорували ініціативу громади.

У нас налагоджено співпрацю з Львівською обласною Асоціацією місцевих рад «Ради Львівщини», результатом якої є можливість керівників місцевих рад брати участь в нарадах, семінарах, які проводить Асоціація з актуальних питань діяльності місцевого самоврядування.  Мені приємно з того, що керівники гірських районів, зокрема голови районних рад Львівської, Закарпатської, Чернівецької та Івано-Франківської областей  декілька років тому започаткували проведення форумів місцевого розвитку. На них можна поспілкуватися, поділитися досвідом. Тому, у звітному періоді я  приймав  активну участь у:

  •  ІV Форумі місцевого розвитку «Карпатський прорив: партнерство задля регіонального розвитку» в м.Трускавець – це дискусійний майданчик щодо перспектив координації зусиль місцевих і національних органів влади, бізнесу та неурядових організацій для забезпечення сталого розвитку територій;
  • конференції «Співпраця задля розвитку» в селі Плав’я Сколівського району за участю народних депутатів України, керівників Карпатських регіонів України, Республіки Польщі, Словаччини, Угорщини та Румунії  (захід присвячений презентації фінансових інструментів підтримки регіонального розвитку та територіальної співпраці для органів місцевого самоврядування Карпатського регіону задля забезпечення їх залучення та ефективного використання);
  • зборах Асоціації органів місцевого самоврядування «Єврорегіон Карпати – Україна» (де обговорювали роль програм транскордонного співробітництва у промоції територій і підвищенні їх туристичної привабливості);
  • V Європейському Конгресі Органів Самоврядування в м. Кракові (Республіка Польща) ( навчальний візит по обміну із кращим досвідом органів самоврядування Польщі у використанні коштів Європейського Союзу);
  • засіданнях Обласної Асоціації Місцевих Рад «Ради Львівщини» (по обміну досвідом з питань  утворення об’єднаних територіальних громад адміністративно – територіальної реформи).

     Завдяки таким зустрічам, про наші проблеми обізнане керівництво держави і області. До речі, рекомендації з розвитку гірських територій, які розглядали ці представницькі зібрання, в значній мірі – наша робота. Маю на увазі, Турківської районної ради. В свій час ми підготували й узагальнено виклали цілий ряд проблем, що потребують вирішення. Я вірю, що керівництво держави,  після глибокого експертного опрацювання, зверне увагу на наш край в плані формування привабливості Карпатського краю.

      Протягом звітного періоду було прийнято 24 звернення, які теж спрямовані на розвиток нашого регіону, а саме до:

  • голови Львівської обласної ради, голови Львівської обласної державної адміністрації та депутата Львівської обласної ради М.Дзюдзя  щодо необхідності надання допомоги громаді села Розлуч у вирішенні питання продовження будівництва культурно-медичного центру в

с. Розлуч ( на завершення будівництва було виділено 410.0 тис.грн з районного бюджету і  4 100.0 тис.грн з обласного бюджету);  

  • Президента України, Прем’єр-міністра України, голови Верховної Ради щодо виконання вимог Революції Гідності ( відповідь не отримано);
  • Президента України, Прем’єр-міністра України, голови Верховної Ради, секретаря Ради національної безпеки і оборони України щодо захисту інституції сім’ї в державі та недопущення внесення в законодавство норм, які заперечують християнські цінності української родини (відповідь не отримано);  
  • двічі зверталися до голів Львівської обласної ради та обласної державної адміністрації щодо здачі в експлуатацію ІІІ черги «Реконструкції будівлі військового містечка під відділення КЦРЛ» (відповіді не отримано);
  • Президента України, Прем’єр-міністра України, національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики та комунальних послуг, народного депутата України щодо надання можливості установам та організаціям здійснювати розрахунок за спожиту електричну енергію за тарифами, диференційованими за періодами часу (у відповіді зазначено, що на офіційному сайті є Проект постанови НКРЕКП «Про внесення змін до Тимчасового порядку визначення обсягів купівлі електричної енергії на оптовому ринку…» сказано, що приймаються  зауваження та пропозиції від фізичних та юридичних осіб);
  • Президента України, Прем’єр-міністра України, голови Верховної Ради, міністра освіти і науки України, в.о.міністра охорони здоров’я України, міністра культури України щодо виділення додаткових коштів районному бюджету для виплати заробітної плати працівникам бюджетних установ району в 2019 році (нас почули, заборгованості по заробітній платі станом на 01.01.2020 року не було);
  • голови Львівської обласної ради, голови Львівської ОДА, голови постійної комісії з питань бюджету, соціально-економічного розвитку та комунальної власності Львівської обласної ради щодо надання коштів з обласного бюджету Львівської області для співфінансування амбулаторій сімейної медицини в селах Либохора та Нижня Яблунька

(у відповіді зазначено, що співфінансування на будівництво лікарських амбулаторій повинно проходити за рахунок коштів місцевого бюджету);

  • голови Львівської обласної ради щодо передачі в комунальну власність Турківської районної ради дитячо-оздоровчого закладу «Бойківчанка» (звернення розглядали в профільній комісії та сесії Львівської обласної ради, але рішення прийнято не на нашу користь);
  • голови Львівської обласної ради, голови Львівської ОДА, т.в.о. начальника УКБ Львівської ОДА щодо продовження робіт та здачі в експлуатацію об’єкту “Будівництво загальноосвітньої школи І-ІІІ ст. в селі Н.Яблунька» (у відповіді зазначено, що розглядали звернення в профільній комісії обласної ради і скерували листа в департамент освіти);
  • Прем’єр-міністра України, міністра фінансів України, міністра розвитку громад та територій України щодо державної підтримки розвитку гірських територій ( відповідь не отримано);
  • Прем’єр-міністра України, міністра фінансів України, міністра розвитку громад та територій України щодо реалізації Програми підтримки секторальної політики – Підтримка регіональної політики України (у відповіді зазначено, що всі кошти спрямовані на виконання заходів у рамках проектів регіонального розвитку, залишки коштів на рахунках для покриття витрат у наступному бюджетному періоді відсутні);
  • Прем’єр-міністра України, міністра фінансів України, віце - прем’єр-міністра України з питань європейської і євроатлантичної інтеграції, міністра розвитку економіки, торгівлі і сільського господарства України щодо фінансування реалізації проектів транскордонного співробітництва (у відповіді зазначено, що місцеві органи влади мають достатньо фінансових ресурсів та відповідні правові механізми для формування місцевих бюджетів з урахуванням потреб на співфінансування );
  • Президента України, Прем’єр-міністра України, Голови Верховної Ради щодо необхідності продовження мораторію на продаж землі сільськогосподарського призначення (у відповіді зазначено, що серед голів ОТГ та сільських рад проводилось опитування щодо запровадження ринку сільськогосподарських земель. Опитування показало підтримку запровадження обігу земель на рівні 59.7%);
  • Президента України, Прем’єр-міністра України, Голови Верховної Ради щодо недопущення капітуляції України у російсько-українській війні (відповідь не отримано);
  • Президента України, міністра оборони України щодо неприпустимості відведення збройних сил України від меж тимчасово окупованих територій у Донецькій та Луганській областях (відповідь не отримано);
  • Президента України, Прем’єр-міністра України щодо намірів центральної влади розпочати продаж стратегічних підприємств (відповідь не отримано);
  • Президента України, Прем’єр-міністра України, Голови Верховної Ради, Генерального прокурора України щодо забезпечення невідворотності покарання за злочини проти людяності, скоєні антиукраїнським режимом під час Революції Гідності (відповідь не отримано);
  • Президента України, Прем’єр-міністра України, Голови Верховної Ради щодо невідкладного вирішення питання фінансування з Державного бюджету України у 2020 році Державної програми розвитку регіону українських Карпат  (відповіли, що при перегляді та внесенні змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2020 рік» передбачається виділення коштів в обсязі 2 000 000 тис.грн.).
  • двічі до Президента України, Прем’єр-міністра України, голови Верховної Ради, до віце-прем’єр-міністра України, міністра регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України, голови Львівської обласної державної адміністрації  щодо збереження гірського Турківського району як окремої адміністративно-територіальної одиниці (відповіді не отримано).

        Такі ж звернення були надіслані і до нової влади: Президента України, Прем’єр-міністра України, Голови Верховної Ради та до уповноваженого Президента України з прав людей з інвалідністю В.Сушкевича. (У відповіді В.Сушкевича зазначено, що ним будуть вживатися усі можливі заходи щодо збереження окремої адміністративно-територіальної одиниці. Також одержали відповіді з Офісу Президента України, Кабінету Міністрів України, Верховної Ради, Львівської обласної ради, де зазначено, що враховуються пропозиції Львівської ОДА - приєднюють до Самбірського району,  Ластівківська та Головська сільські ради - до Дрогобицького району і Мохнатська та Красненська - до Стрийського району ), всього 8 звернень.

        Також останнім було звернення до Голови Львівської обласної ради та голови Львівської обласної державної адміністрації (нажаль нічого втішного для нас нема).

 У звітному періоді було затверджено 25 програм розвитку установ і організацій району.

З них: 3 програми не виконувалися і кошти було знято,  2 - програми виконані частково і 20 - виконано в повному обсязі.

Також діє 14 перехідних програм. З них: 5 затверджені без фінансування, з двох знято кошти, решта виконані в повному обсязі.

Протягом звітного періоду з районного бюджету (з урахуванням субвенцій з Державного бюджету) на реалізацію районних програм було виділено кошти в сумі 3,9 млн. гривень, з яких  освоєно 3,8 млн. гривень.

        Районна рада має добру співпрацю з усіма місцевими громадами. Одним з напрямків роботи районної ради у 2019 році було проведення інформаційної роботи серед громад району та надання методичної допомоги в розробці та реалізації проектів обласного конкурсу  і результат від цього є. За кількістю поданих проектів на обласний конкурс проектів розвитку територіальних громад у 2019 році, ми не були останні в області. Подавши проекти, мали надію, що вони виявляться якісними та багато з них стануть переможцями обласного конкурсу. За результатами конкурсу з 41 поданих  24 проекти стали переможцями,  реалізовано 23, а саме: 

  1. Капітальний ремонт (заходи з  енергозбереження) Бітлянського НВК.
  2. Капітальний ремонт даху Ластівківського НВК.
  3. Капітальний ремонт вуличного освітлення (з використанням енергозберігаючих ламп) по вул. Центральна с. Вовче.
  4. Капітальний ремонт лікарської амбулаторії в с.Вовче.
  5. Реконструкція Народного дому с. Кіндратів.
  6. Заходи з енергозбереження (капітальний ремонт по заміні вікон) Боберківського НВК.
  7. Капітальний ремонт покрівлі Радицької ЗОШ I-II ст.
  8. Капітальний ремонт Верхньояблунського НВК.
  9. Капітальний ремонт вуличного освітлення (з використанням енергозберігаючих ламп) по вул. Горішня с. Шум’яч.
  10. Капітальний ремонт Народного дому с.Ільник.
  11. Реконструкція контори під Народний дім в с. Присліп.
  12. Капітальний ремонт системи опалення Вовченського НВК.
  13. Капітальний ремонт (заміна даху) Сянківської ЗОШ І-ІІ ступенів.
  14. Капітальний ремонт Турківської дитячої музичної школи .
  15. Капітальний ремонт покрівлі Риківської ЗОШ I-II ступенів.
  16. Капітальний ремонт приміщень Ясеницького НВК .
  17. Капітальний ремонт (заходи з енергозбереження) Матківського НВК.
  18. Реконструкція частини приміщення (санвузол) сільської ради під амбулаторію с.Мохнате.
  19. Капітальний ремонт покрівлі Будинку дитячої та юнацької творчості у м.Турка .
  20. Капітальний ремонт Народного дому с. Матків.
  21. Придбання інтерактивного мультимедійного комплексу (інтерактивні дошки, мультимедійні проектори з короткофокусним об’єктивом, монтажний комплект, який складається з кріплення для проектора та комплекту кабелів для підключення та інсталяції інтерактивного комплексу) у Боринському професійному ліцеї народних промислів і ремесел.
  22. Капітальний ремонт (заходи з енергозбереження) Карпатського НВК ім. М. Іваничка.
  23. Придбання автоматичного гематологічного аналізатора для КНП «Боринська районна лікарня» Турківської районної ради.

     Проект по капітальному ремонту Ясеницької сільської лікарської амбулаторії не вдалося реалізувати, тому що було відмовлено в

співфінансуванні.

      Вартість реалізованих проектів 5,0 млн.грн. З районного бюджету виділено 1, 6 млн.грн. Нам вдалося за рахунок реалізації проектів залучити  2,6 млн.грн. коштів з обласного бюджету, решта  кошти громадських організацій. 

       За рахунок залишків коштів освітньої субвенції з Державного бюджету було виділено 84,0 тис.грн. для капітального ремонту системи освітлення Присліпського НВК .

             Важливим напрямком розбудови нашого карпатського прикордонного регіону є взаємовигідна співпраця із сусідами з Бещадського повіту Республіки Польща, яка дає змогу залучити європейські гранди, а відтак втілювати перспективні проекти економічного, екологічного, історико-культурного спрямування. Сьогодні вселяє надію, що спільний амбітний проект «Транскордонне партнерство – це можливість для регіонального розвитку», починаючи з середини 2018 року, успішно реалізовується у взаємній вигоді та співдружності Бещадським повітом у партнерстві з Турківською районною радою, за фінансової підтримки Європейського Союзу, в рамках Програми транскордонного співробітництва  «Польща – Білорусь – Україна: 2014 - 2020 р.р ».

       Проект спрямований на покращення рівня розвитку мережі комунікацій та доріг району. Адже саме ті чинники впливають на низький рівень соціально-економічному розвитку регіону, зменшують його туристичну привабливість і, що найголовніше, - знижують їх економічну конкурентоспроможність.

               З чого розпочалася реалізація проекту на Турківщині? Влітку 2018 року спеціальна знімальна група об’їздила наш регіон та сусідній повіт Польщі, зафільмувавши найцікавіші місця, які можуть розвиватися в партнерстві. Невеличку частку цього спільного медійного проекту мали можливість побачити учасники транскордонного самоврядного форуму, в рамках Європейських Днів добросусідства, який два дні, 27 - 28 вересня, проходив на базі Західного реабілітаційно - спортивного центру Національного параолімпійського комітету України та дав значний поштовх для подальшої плідної праці.

          Перший день в рамках форуму було представлено проект «Транскордонне партнерство – це можливість для регіонального розвитку». Його реалізовує Бещадський повіт в партнерстві з Турківською районною радою, за фінансової підтримки Європейського Союзу, в рамках програми транскордонного співробітництва «Польща – Білорусь – Україна – 2014-2020». Активно підтримує та сприяє в досягненні мети Львівська обласна рада та громадська організація «Єврорегіон Карпати – Україна».

         Делегацію з України представляли голова Львівської обласної ради О.Ганущин, народний депутат А.Лопушанський, уповноважений Президента України з прав людей з інвалідністю, президент Національного комітету спорту інвалідів України В.Сушкевич,  начальник Львівської митниці ДФС у 2015-2019 роках Л.Прокіпчук, в.о.начальника Західного регіонального управління Державної прикордонної служби                           Р.Краснопортко, начальник управління лісового та мисливського господарства Львівської області А.Дейнека, три наші депутати Львівської обласної ради,  голови районних рад Франківської, Чернівецької, Закарпатської і , звичайно, Львівської областей,  а також велика команда журналістів.

          Багаточисельною була делегація з Республіки Польща - це староста Бещадського повіту Республіки Польща Марек Андрух, війт гміни Соліна Адам Пйонтковскі, генеральний секретар асоціації «Єврорегіон Карпати Польща»  Давід Лясек, заступник директора Бещадського національного парку Станіслав Кухажек і багато інших.

          На форумі представники Польщі та України обмінювалися думками щодо розвитку територій, і в цьому контексті червоною ниткою пройшла тема відкриття пункту пропуску Боберка - Смольник.  Чисельна делегація виїхала в с.Боберка, на місце, де заплановано побудувати пункт пропуску «Боберка – Смольник». Там було представлено проект будівництва дороги Бориня – Боберка. Варто відзначити, що проектно-кошторисна документація на цю дорогу уже виготовлена за кошти Львівської обласної ради, але щоб збудувати її, потрібно 670 млн.гривень. В будівництві пункту пропуску в Боберці зацікавлені й жителі Сколівського району та Великоберезнянського Закарпатської області. Про це заявили   представники Воловецького району, що брали участь у форумі.

        Делегації Польщі та України спільно заклали транскордонний ліс (це така собі алея на території Західного реабілітаційного спортивного центру).

          Насиченим і захоплюючим був другий день свята. Гості мали можливість подивитись футбольний матч між командами Польщі та України.

         Великий інтерес у всіх учасників Днів Добросусідства викликала виставка техніки рятувальників. В ній взяли участь підрозділи Самбора, Львова та Турки.

        Не менш цікавими були  виставка одягу і ремесел бойків з народного музею «Бойківщина», картини місцевих художників, а також страви бойківської кухні, що представили сільські ради,  Боринський ліцей народних промислів та ремесел і колектив районної ради.

                Змістовною була концертна програма за участі пісенно-музичних народних колективів Турківщини, Сколівщини, двох колективів Закарпатської області та капели «Древутня» (Республіка Польща),  виступи закарпатського тріо «Анця» та рок-гурту з Мукачево «Рокаш».

          Зрозуміло, що левова частка організаційних питань в підготовці та проведенні Днів Добросусідства припала на районну раду. Це були міні-фестини в європейському стилі.

          Як результат двохденного транскордонного заходу – від учасників було прийнято звернення до Кабінету Міністрів України, міністерства закордонних справ України, державної митної служби України, уряду Республіки Польща, Міністерства внутрішніх справ та управління Республіки Польща, воєводі Підкарпатського воєводства: підтримати ініціативу відкриття міжнародного пункту пропуску через державний кордон «Боберка – Смольник».

            У рамках проекту промарковано декілька популярних туристичних маршрутів на Турківщині. Надзвичайно важливим є й те, що було розроблено технічно-економічне обґрунтування для 26 ділянок доріг місцевого значення, загальною протяжністю 128,4 км. Кошторисна документація на дороги вже готова. При наявності коштів державного, обласного чи місцевого бюджетів, можна буде значно швидше, з меншими затратами проводити ремонт. При реалізації проекту українська делегація двічі відвідувала Республіку Польща, де було обговорено ті спільні проблеми, на які мала б дати відповідь стратегія розвитку, написання якої на завершенні.  Вважаю, що цей проект є такою собі дорожньою картою, за якою досить таки успішно міг би розвиватися Турківський район. Будемо на це надіятися.

ДЕЛЕГАЦІЯ РАЙОННОЇ РАДИ В М. УСТРИКИ ДОЛЬНІ  (РЕСПУБЛІКА ПОЛЬЩА)

         Звісно, базовою серед програм є Програма економічного і соціального розвитку району, навколо якої об’єдналися зусилля як виконавчої так і представницької влади. Фінансування заходів, передбачених програмою, відбувалося з різних джерел.  

     Протягом звітного періоду на реалізацію районних програм було залучено з Державного, обласного та районного бюджетів 34,8 млн.гривень, в тому числі:

  • кошти Державного фонду регіонального розвитку (соціально-культурний центр с.Розлуч) – 4,1 млн,грн.;
  • кошти субвенції з Державного бюджету на соціально - економічний розвиток -6,3 млн.грн.;
  • кошти обласного бюджету на інвестиційні проекти району - 11,0 млн.грн.;
  • кошти обласного бюджету на реалізацію проектів обласного конкурсу мікропроектів – 2,6 млн.грн.;
  • кошти обласного бюджету на ремонт доріг комунальної власності –       5,1 млн.грн.;
  • кошти обласного бюджету на проведення природоохоронних заходів

(берегоукріплення в с. Гусне;

  • кошти районного бюджету на проведення співфінансування по всіх районних програмах капітального будівництва та поточного ремонту – 4,5 млн.грн.

Державний бюджет

10,4 млн.грн

ДФРР

4,1 млн.грн

Субвенція на соціально-економічний розвиток

6,3 млн.грн

 

Обласний бюджет

19,9 млн.грн

Субвенція на інвестиційні проекти

11,0 млн.грн

Субвенція на реалізацію проектів конкурсу обласної ради

2,5 млн.грн

Субвенція на ремонт доріг комунальної власності

5,1 млн.грн

Природоохоронні заходи

1,3 млн.грн

Районний бюджет

4,5 млн.грн

Видатки на капітальне будівництво та поточний ремонт по всіх розпорядниках коштів району

4,5 млн.грн

 

      Крім цього, за рахунок коштів Державного бюджету в районі продовжувалося  будівництво лікарських амбулаторій  в селах Либохора та Н.Яблунька, за рахунок коштів ДФРР та обласного бюджету – будівництво школи в с.Либохора, за рахунок коштів обласного бюджету – будівництво газопроводу до с.Вовче. По всіх цих об’єктах замовниками виступали структури обласної державної адміністрації та обласної ради.         

          Невід’ємною умовою реалізації будь-яких програмних заходів є фінансування, тобто успішна реалізація бюджетного процесу, що є чи не найголовнішим у діяльності районної ради. Питання бюджету постійно перебувають у мене на контролі і це основна робота комісії з питань бюджету, фінансів, інвестицій та соціально-економічного розвитку. Завдяки цьому районний бюджет на 2020 рік затверджено своєчасно, в установлені терміни, з урахуванням змін у Бюджетному та Податковому кодексах України, реалій життя та фінансового ресурсу, що створило сприятливі умови для стабільного функціонування мережі бюджетних установ та закладів районного підпорядкування.

          Коротко про те, які були надходження та як розподілялися кошти районного бюджету.

Доходи районного бюджету з урахуванням трансфертів        Доходи районного бюджету всього по загальному фонду (з урахуванням трансфертів) виконані на 99,5 %, при уточненому плані 582,5 млн. грн., фактично надійшло 579,3 млн. грн., сума недовиконання становить 3,1млн.  гривень.

        В порівнянні з відповідним періодом минулого року надходження податків, зборів і неподаткових платежів збільшились на 7,1млн.грн., або на 16,2%.

        До спеціального фонду районного бюджету за 2019 рік надійшло доходів у сумі 16,8 млн.грн., що становить 112,7% до уточнених річних планових завдань.

       Видатки районного бюджету за звітний період проведені на суму 601,7 млн. грн., в т.ч. по загальному фонду бюджету на суму 569,3 млн. грн. та по спеціальному фонду 32,4. гривень.

 

Видатки районного бюджету по загальному фонду проведено                          на суму 569,3 млн. гривень

 

Видатки районного бюджету по спеціальному фонду становлять  32,4 млн. гривень

        Питому вагу у складі видатків районного бюджету складають видатки на заробітну плату з нарахуванням 262,4 млн.гривень, а це 46,1 % від загального обсягу видатків бюджету.

       За рахунок уточнення вільних залишків рішенням сесії Турківської районної ради № 570 від 20 лютого 2019 року спрямовано на заробітну плату  1,5 млн.гривень.

          Також за рахунок одержаної додаткової дотації з обласного бюджету на здійснення переданих видатків на утримання установ освіти та охорони здоров’я в сумі 8,5 млн.гривень, медичної субвенції в сумі 5,1 млн.гривень, освітньої субвенції – 4,5 млн.гривень, стабілізаційної дотації – 1,6 млн.гривень, які були спрямовані на виплату заробітної плати працівникам бюджетних установ району, що дало змогу повністю виплатити заробітну плату і не допустити заборгованості станом на 01 січня 2020 року.

          Впродовж звітного періоду практично на кожне пленарне засідання сесії районної ради виносилися питання про внесення змін та доповнень до показників районного бюджету.   

            Хочу відзначити та висловити вдячність головам постійних комісій за добросовісне ставлення до виконання своїх громадських обов’язків. Адже основна робота над рішеннями ради проходить саме в комісіях, де відбувається відкрите і широке обговорення всіх питань. Комісії здійснюють свою діяльність відповідно до затвердженого районною радою положення «Про постійні комісії районної ради», Регламенту та планів роботи районної ради.

Проведено 19 засідань

постійних комісій, розглянуто 200 питань

         Протягом звітного періоду відбулося 19 засідань постійних комісій, на яких розглянуто 200 питань.

В тому числі:

- комісією з питань бюджету, фінансів, інвестицій та соціально-економічного розвитку району проведено 8 засідань, на яких розглянуто 93 питання;

- комісією з гуманітарних питань, питань молоді, засобів масової інформації та соціального захисту населення проведено 6 засідань, на яких розглянуто 48 питань;

- комісіями з питань:

  • охорони навколишнього середовища, розвитку лісового господарства, земельних відносин та питань управління об’єктами спільної власності територіальних громад району,
  • законності, правопорядку, депутатської діяльності та етики, місцевого самоврядування та адміністративно-територіального устрою,
  • міжрегіональних відносин, прикордонного співробітництва та розвитку туризму,
  • промисловості, транспорту, доріг та будівництва, підприємницької діяльності проведено 5спільних засідань,  на яких розглянуто 59 питань.

          Процес ухвалення рішень та формування консолідованого  підходу депутатів районної ради до розв’язання багатьох важливих питань що вносились на розгляд пленарних  засідань районної ради значною мірою залежав від ефективної та злагодженої роботи її дорадчого органу  - президії районної ради.  У 2019 році було проведено 9 засідань президії районної ради на яких розглянуто 27 питань. На засіданнях погоджувався не лише порядок денний пленарних засідань ради та обговорення проектів рішень, а й розглядалися  важливі  питання для забезпечення життєдіяльності підприємств, установ, організацій району. Президією також призначалися матеріальні допомоги соціально-незахищеним категоріям громадян.

     Хочу зауважити, що члени президії висловлюють чимало думок, критичних зауважень щодо питань, внесених на розгляд пленарних засідань, що в свою чергу дозволило прийняти виважені, конкретні рішення.

             2018-2019 роки є роками реформування медицини в  нашому районі. Не спостерігачем, а повноправним учасником процесу реформування була і Турківська районна рада, як засновник та власник комунального майна.

         Районною радою спільно з медичними установами було розроблено та подано на затвердження сесією наступні проекти рішень:

  • Про затвердження Положення про спостережну раду комунального некомерційного підприємства «Турківський районний Центр первинної медико-санітарної допомоги» Турківської районної ради.
  • Про затвердження Положення про спостережну раду комунального некомерційного підприємства «Боринська районна лікарня» Турківської районної ради.
  • Про реорганізацію КЗ «Турківська комунальна центральна районна лікарня» Турківської районної ради Львівської області шляхом перетворення у КНП «Турківська центральна районна лікарня» Турківської районної ради.
  • Про затвердження передавального акту від Турківської КЦРЛ до КНП «Турківська ЦРЛ» Турківської районної ради.
  • Про затвердження Статуту КНП «Турківська ЦРЛ» Турківської районної ради.
  • Про проведення конкурсу на зайняття посади директора КНП «Турківська ЦРЛ» Турківської районної ради.
  • Про утворення конкурсної комісії для проведення конкурсу на зайняття посади директора КНП «Турківська ЦРЛ» Турківської районної ради.

Також ми затвердили фінансові плани комунальних некомерційних підприємств на 2020 рік.

        Безперечно, реформа первинки на правильному шляху, хоча початкова стадія мала різні нюанси, але процес запущено. Станом на 01.01.2020 року        27 270 осіб КНП «Турківський районний Центр первинної медико-санітарної допомоги» та 5 180 осіб КНП «Боринська районна лікарня» уклало декларації зі своїми сімейними лікарями, що становить 67,3 % від зареєстрованого в районі населення, процес підписання декларацій триває. Держава забезпечує амбулаторії транспортом, крок за кроком рухаємося вперед. З початку року ми вже отримали 5 нових позашляховиків, найближчим часом буде ще 6. Наше завдання - довести до ладу лікарські амбулаторії, щоб пацієнтам, які приходять сюди, було затишно, тепло і зручно.

     Депутатський корпус районної ради та я особисто, як голова, і надалі не стоятимемо осторонь при вирішенні проблемних питань, ми готові та відкриті до діалогу про форми та методи подальшої співпраці.

        Реформи у сфері освіти поставили перед районною радою низку нових завдань.  Постійною комісією з гуманітарних питань, питань молоді, засобів масової інформації та соціального захисту населення, виконавчим апаратом районної ради спільно з відділом освіти районної державної адміністрації було розроблено та в послідуючому затверджено сесією районної ради Положення про конкурс на посаду керівника закладу загальної середньої освіти комунальної власності Турківської районної ради Львівської області. Також у звітний період реорганізували комунальний заклад «Либохорська загальноосвітня школа І-ІІ ступенів Турківської районної ради Львівської області» у Либохорську гімназію (заклад загальної середньої освіти І-ІІ ступенів – заклад дошкільної освіти), надали відділу освіти Турківської райдержадміністрації окремі повноваженння Турківської районної ради як засновника закладів освіти та затвердили типову форму контракту з директором закладу загальної середньої освіти

Турківської районної ради.                          

     Створення освітніх округів і опорних навчальних закладів, а також оптимізацію мережі загальноосвітніх навчальних закладів ми плануємо провести в 2020 році.

    У 2019 році рада продовжувала процес передачі в оренду майна районної комунальної власності. В цьому плані хотілося б відзначити повернення відділу культури Турківської РДА можливості передавати в оренду майно, що знаходиться на балансі відділу.

У 2019 році було надано дозвіл відділу освіти Турківської РДА та Турківській КЦРЛ на списання окремого майна районної комунальної власності.

Відповідно до переліку об'єктів малої приватизації спільної комунальної власності територіальних громад Турківського району, що підлягають приватизації у 2019 році, було проведено продаж нежитлової будівлі загальною площею 209,6 кв. м, що розміщена за адресою: Львівська обл., Турківський р-н, м.Турка, вул.Травнева, буд. 98 б-1, та нежитлової будівлі загальною площею 84,3 кв. м, що розміщена за адресою: Львівська обл., Турківський р-н, с.Нижня Яблунька, вул.Заребро, буд. 350.

Продаж проведено шляхом викупу єдиним учасником електронного аукціону. Кошти від продажу повністю поступили в районний бюджет.

 

                                   Шановні депутати! Шановні присутні!

         Реалізація заходів Турківської районної ради, спрямованих на розвиток місцевого самоврядування в районі, відбувається в тісній взаємодії з місцевими радами.

        За минулий рік я, знову ж таки, не одноразово, побував з робочими поїздками практично в кожній сільській раді, де ми разом з головами та керівниками установ району знаходили шляхи вирішення проблемних питань.

          Посадовим особам органів місцевого самоврядування району постійно пропонуються короткострокові навчання у Львівському регіональному інституті державного управління Національної академії державного управління при Президентові України та  підвищення кваліфікації працівників органів місцевого самоврядування. До речі,  двоє сільських голів стали студентами Національної академії державного управління при Президентові України. Такі семінари з головами та секретарями місцевих рад проводить і районна рада. В 2019 році відбулося 5 семінарів на яких було порушено 43 питання. За ініціативи районної ради у червні 2019 року викладачами Національної академії державного управління  проведено виїзний короткостроковий семінар для посадових осіб місцевого самоврядування.Питання, що розглядалися    в повній мірі відображали актуальний спектр проблем, які зустрічаються у повсякденному житті кожної громади.

                  Традиційно, в минулому році наші депутати районної та місцевих рад,   

            сільські голови брали участь у VІІ Спартакіаді Львівщини серед депутатів

            обласної ради, районних, міських, сільських та селищних рад по п’яти видах

 спорту: футзал, волейбол, настільний теніс, шахи та шашки. Тут хочу ще раз нагадати, що неабиякий азарт, злагодженість дій команд і бажання перемогти дозволили нашій збірній команді зайняти ІІ місце в області.

        Ми можемо гордитися нашими спортсменами, адже в шаховому турнірі Спартакіади в командному заліку здобули друге місце, а в особистому депутат та головний бухгалтер Завадівської сільської ради Любов Яворська виборола перше місце, депутат Турківської міської ради Анатолій Славич – третє місце. У змаганнях з настільного тенісу депутат міської ради Ірина Стебівка була другою  і у  волейбольному турнірі наша команда також посіла друге місце.

      Значно більше зацікавлення викликав шашковий турнір:серед жінок перше місце зайняла депутат, бухгалтер Боринської селищної ради Галина Матківська, а серед чоловіків, хоча фаворитами турніру були багаторазові учасники фінальних змагань, перемогу здобув заступник голови районної ради Василь Костишак. Також В.Костишак в складі збірної команди Львівської області вдруге взяв участь у VІІІ Всеукраїнській Спартакіаді серед депутатів всіх рівнів, що проходила в м.Чорноморськ Одеської області. У впертій та напруженій боротьбі наш земляк в особистому заліку виборов ІІІ місце і завдяки цьому в командному заліку Львівська область по шашках зайняла І місце.          

         За що я хочу ще раз Вам подякувати і запросити всіх депутатів і в цьому   році взяти активну участь у таких заходах.

Чемпіони з шашкового та шахового турнірів  –    

Василь Костишак, Галина Матківська

Команда району по волейболу на обласному етапі Всеукраїнської депутатської спартакіади

             Вже стало доброю традицією проведення в районі професійних свят.    Всього у 2019 році з нагоди державних та професійних свят, урочистих подій в районі  Грамотами і Подяками районної ради відзначено 162 представники трудових колективів підприємств, установ і організацій:

  • учасникам бойових дій на території інших держав та з нагоди 30-ї річниці виведення військ з Афганістану – 56 осіб (закуплено 56 комплектів нагород);
  • з нагоди Дня медичного працівника – 8 осіб;
  • з нагоди Дня Державної служби – 1 особу та колективи Турківської РДА та фінансового управління Турківської РДА;
  • з нагоди Дня Національної поліції – 5 осіб;
  • з нагоди Дня працівника лісу – 14 осіб;
  • з нагоди Дня місцевого самоврядування -78 осіб

          Одна з постійних ділянок роботи голови районної ради – об’єктивний, всебічний і вчасний розгляд звернень громадян відповідно до вимог Закону України «Про звернення громадян» .

         Мною    проводився прийом громадян щоденно, за винятком вихідних. Крім цього, прийом громадян, при необхідності, здійснювався заступником голови і працівниками виконавчого апарату районної ради.

         Намагаємося максимально допомогти. Якщо ж вирішення питання знаходиться поза межами компетенції районної ради, надаємо кваліфіковану юридичну пораду: куди і до кого людині звернутися.
         За звітний період до районної ради надійшло 1222 звернення громадян, з них на особистих прийомах - 854, письмових – 720. В переважній частині випадків громадяни піднімають питання соціального захисту – 971, освіти – 29, комунального господарства – 5, охорони здоров’я – 26, земельних відносин - 24, транспорту і зв’язку – 4, житлово – комунального господарства -1 та інші питання.

         Окремо хочу виділити питання щодо звернень громадян, які стосувалися допомоги важкохворим жителям нашого району, що знаходяться в особливо скрутному матеріальному становищі. Шановні депутати, дякуючи вашій підтримці вдалося частково вирішити ці соціально-значимі питання та надати адресну грошову допомогу 594 мешканцям району на загальну суму 843,0 тисячі гривень.  Всі передбачені кошти на дану програму було використано.

         Контроль за своєчасним розглядом та вирішенням звернень здійснювався відповідно до Закону України «Про звернення громадян». Зняття з контролю, як правило, відбувається після одержання відповіді виконавця.

        Організаційна робота виконавчого аппарату

                 Працівники виконавчого апарату в повному обсязі забезпечували організаційну підготовку сесій, постійних комісій, нарад, заходів, брали активну участь у опрацюванні різноманітних законопроектів та інших нормативних документів, забезпечували систематичне та оперативне оприлюднення і оновлення інформації про діяльність районної ради.

           За звітний період районною радою опрацьовано 702 вхідних  та 776 вихідних документів. Головою районної ради у міжсесійний період видано 71 розпорядження з основної діяльності та 145 розпоряджень з кадрових питань.

           На адресу районної ради протягом 2019 року надійшли три запити на інформацію від Львівської обласної державної адміністрації та громадських організацій «Рабів до раю не пускають» і «Опора». Питання стосувалися медицини та безпосередньо районної ради.  Відповідно до ст.20 Закону України «Про доступ до публічної інформації» надано відповідь.

          Працівниками апарату систематично здійснюється підвищення кваліфікації та професійної компетентності, а також проводиться консультативно-роз’яснювальна робота щодо вивчення нового та внесення змін до діючого законодавства. Також посадові особи виконавчого апарату районної ради взяли участь у навчальних семінарах щодо проходження  служби в органах місцевого самоврядування та дотримання вимог Закону України «Про засади запобігання і протидії корупції».

           Районна рада веде свою роботу відкрито і гласно. З метою інформування населення активно співпрацює з ПП «Редакція газети  «Бойківщина» та студією радіомовлення «Карпатський гомін», представники яких беруть участь в роботі сесій ради та інших заходах. Матеріали про роботу районної ради розміщуються також на сайті районної  ради.

          Відповідно до ст.18, Закону України «Про статус депутатів місцевих рад» депутати зобов’язані брати участь у пленарних засіданнях та засіданнях постійних комісій, до яких вони обрані.

           З метою підвищення ефективності роботи районної ради та її органів, прохання брати більш активну участь у депутатській діяльності, зокрема в роботі сесій та постійних комісій ради, а також звітуватися перед виборцями, щоб в повній мірі виправдати їх довіру. Так, аналіз відвідувань депутатами районної ради пленарних засідань свідчить, що 6 депутатів взяли участь у всіх проведених засіданнях, 13 депутатів по одному пропуску, 6 депутатів мають більше половини пропусків і один депутат був присутній на одному пленарному засіданні.

             Узагальнюючи зроблене за звітний період, хочу зауважити, що сьогоднішній результат роботи – це колективна праця кожного депутата, кожної постійної комісії, президії, сесійна робота і, безумовно, робота виконавчого апарату районної ради. Основна мета звіту – не тільки проаналізувати діяльність ради за звітний період, а й разом визначитись щодо основних напрямків та пріоритетів в подальшій роботі. Тому важливим завданням у 2020 році вважаю:  

  • продовження діяльності районної ради, спрямованої на підтримку ефективності місцевого самоврядування, створення умов для збалансованого розвитку сіл та міста Турківського району;
  • розширення взаємодії з громадськістю для врахування їх інтересів при узгодженні позицій і визначення ефективних шляхів суспільно-політичного та соціально-економічного розвитку району;
  • забезпечення прозорості й відкритості у діяльності, ефективної взаємодії із засобами масової інформації;
  • посилення контролю за виконанням ухвалених рішень районної ради та наданих законами України повноважень;
  • моніторинг виконання та фінансування усіх чинних районних програм з метою запровадження комплексного підходу до вирішення проблемних питань у різних галузях.

                              Шановні депутати! Шановні присутні!

          Я щиро дякую всім за підтримку, за розуміння та конструктивні поради, дякую депутатам сільських, селищної, міської, районної та обласної рад, народним депутатам, головам місцевих рад, районній державній адміністрації, керівникам підприємств, правоохоронних органів за підтримку, взаєморозуміння та спільну роботу. Вдячний також працівникам засобів масової інформації, які постійно висвітлювали роботу районної ради, органів місцевого самоврядування.

          Попереду у нас великий обсяг завдань соціально – економічного, культурного і духовного розвитку району. Головне – знайти нові підходи і шляхи вирішення наболілих проблем. Запорукою цьому є тісна співпраця районної ради, районної державної адміністрації, органів місцевого самоврядування району і, звичайно ж, бажання всіх депутатів районної ради працювати в ім’я добробуту жителів нашого району.

         Попереду нас чекають великі зміни в зв’язку з проведенням адміністративно-територіальної реформи. Відповідно новостворені громади отримають нові повноваження, а відтак ще більшу відповідальність перед виборцями.

           Зауважу, що районна рада завжди відкрита для спілкування, дискусій, та ділових пропозицій.

Дякую за увагу!

 



« повернутися до списку новин